Költséges hibák, ha nem veszed észre időben - Tibi műhelye 4.

Megosztás
Beágyazás
  • Közzététel: 2019.dec.27.
  • Benzines Focus és dízel Insignia revíziója során derülnek ki a disznóságok. Óriási tévhit, hogy egy autónak elég, ha minden évben lecserélik a motorolajat. Hogy mit kell még? Tibi elmondja.
  • Autók és más járművek

Megjegyzés • 100

  • milán varga
    milán varga 21 napja

    Mikor a szűrő alatt lemosta a kifolyt olajat, a féktisztító nem fröccsen be a motorba?

  • Gabor Banfalvi
    Gabor Banfalvi 3 hónapja

    Pòtkerék nyomàsellenörzés.... Ne is mond. 3 éve apàmmal megyünk az alföldön a semmi közepén egyszercsak kurvanagy zaj hàtulrol. Apàm: leszakadt a kipufogò? Pedig nem rég cseréltem :)
    Persze gyorsan megàllunk és làtjuk hogy durr defekt a gumi szétrobbant ennek annyi. Mondja semmi probléma rögtön kiveszi a potkereket. Kikapja majd elkezd poénkodni lepattintja a földre mint egy la labdàt csak annyi volt a baj hogy nem pattant vissza.... Ezt hivjàk úgy hogy szopàs

  • Tátrai Zsolt
    Tátrai Zsolt 3 hónapja

    Ugyanilyen motorú Focus C-Maxom van. A kartergázcső összeszívódását mi okozhatja?

  • Gábor Hegedűs
    Gábor Hegedűs 3 hónapja

    A kerekagyba nincs beleszakadva a csavar. Tőcsavaros.

  • László
    László 3 hónapja

    Ford fiestára nincs ilyen fedél a motorra? 1.4benzin 2009 évjárathoz.

  • Ede Bede
    Ede Bede 4 hónapja

    Sziasztok! Vétel előtt hogyan lehet megtudni, hogy a motor olajat fogyasztja?

    • József Bognár
      József Bognár 4 hónapja +1

      @Ede Bede igen tud.

    • Ede Bede
      Ede Bede 4 hónapja

      @József Bognár Egy katalizátoros autó tud ilyet?

    • József Bognár
      József Bognár 4 hónapja

      Ha kékesen füstöl akár hidegen akár melegen akkor biztosan eszi. Más hibára utal ha hidegen ill. melegen csinálja de egyik sem jó.

  • Zsolt Martonosi
    Zsolt Martonosi 4 hónapja

    Fékpedál kapcsoló "hibára" az ötletem: A pollenszűrő cserénél ki kell szerelni a gézpedált. Valaki rossz csatit húzott le hirtelen és nem törölte a hibát :)

  • Don Ben
    Don Ben 5 hónapja

    9.40 -nel "nem baj ha fogyaszt olajat " 😲😲😲 ??? Hát ezt NEM IROM ALÁ 🤮🤮🤮!!!! AKKOR A logikát folytatva , az UJ AUTOK AKIK -MEG- NEM FOGYASZTANAK OLAJAT AZOK " ROSSZAK " 🤔🤔🤔??? AZ OLAJ CSERET EN VEGZEM OTTHON !!! ES EGY EGESZ DELUTANT VESZ IGENYBE ! MELYIK SZERVIZ SZÁN RA ENNYI IDOT ?! NAGY ALTALANOSSAGOKAT MOND A SZAKI ...

  • András Szabó
    András Szabó 5 hónapja

    Alapvetően egy átlagember honnan tudhatná, hogy a szívócső tisztítást akkor kell megcsinálni amikor a vez. szíj cserét. Max. ha utánanéz, hogy mit hogyan, ahogy a Novot Tibi mondta, de alapvetően ez szerintem nem várható el egy tulajtól, főleg ha nincs műszaki affinitása, és azt sem tudja mi az a szívócső.

  • Christian Erben
    Christian Erben 5 hónapja

    érdekes - még sosem néztem hivatalos revízió miből áll, de ezek szerint én mint nem szerelő sima tulaj/ felhasználó ezeket mind meg szoktam nézni.
    Használtnál mindenképp egyetértek hogy ha ismeretlen a vezérlés és egyéb csere időpontja/ km állása, akkor nem gondolkozok, vásárlás után egyből cserélem. Sok olyan ismerősöm volt aki használtat vett, "azt mondták neki hogy még van 50E a szíjban" - semmi papír, ami alátámasztaná - és nem lehet neki elmagyarázni hogy nem szabad gonddolkodni - cserélni kell egyből, na az ilyen a vakmerő :/

  • Timea Nagyon
    Timea Nagyon 5 hónapja +1

    Ezért is jobb az elektromos autó.

  • Jozsef Pordan
    Jozsef Pordan 5 hónapja

    Üdvözlöm Tibor! Számomra is tanulságos ez a videó (és persze a többi is) Azt szeretném kérdezni hogy egy 1,6-os Volvo V50-esen is tudnátok ilyen revíziót csinálni? Van hozzá programotok?
    Köszönöm előre is!

  • Pete5555589
    Pete5555589 5 hónapja

    22:34 Há' nem gondolod, hogy visszateszünk egy sza.....r leeresztőcsavart :D

  • Pete5555589
    Pete5555589 5 hónapja

    Azért a Ford se kutya.... lespórol egy 1500 Ft-os burkolatot, hadd rohadjon be a gyertya...

    Ki kell szerelni a gázpedált a pollenszűrő cseréjéhez? Az a komoly....

    • Lebovics Tomi
      Lebovics Tomi 5 hónapja

      Igen vicc. De a Mazda még gazabb,komplett elektronikát kell kiszerelni. Érdekes a VW,és más kapók megoldották kb 5 másodperces megoldással kézmosással

  • Béla Lukovszki
    Béla Lukovszki 5 hónapja +1

    Cipók Laci is beszél a videóján hogy neki is volt Opelje, de szinte minden elomlott rajta úgy ahogy azóta sem vesz Opelt. Aztán vett BMW-t de arra olyan drágák voltak a cuccok hogy eladta. Csak egy szenzor került ilyen 60000 Forintba és ebből kettő kellett volna úgy hogy bontóba vette meg 20000 Forint körül párban.

  • Béla Lukovszki
    Béla Lukovszki 5 hónapja

    A falumban a szerelő azt mondta, hogy a Samaramban a kipufogónak annyi, mert fura zörgő hand jött belőle és hogy újat kell vennem ami 100 000 Forint körül lesz plusz szerelési díj és ez nem most volt évekkel korábban. Otthon lementem az autó alá és két csavart kellett csak meghúznom azóta semmi zörgés. Na ennyit a komoly szerelőkről. Csak a pénz érdekli őket és jól megvágni. Nem is vittem hozzá a Samaramat műszakiztatni sem, mert ott kellett hagyni és napokig nem hagyott ott, hogy egy ilyen majd elvigye jó messze műszakira azt sem tudom mit csinál vele és mit szerel ki vagy mit ront el. Inkább vittem a gépüzembe ott szemem láttára műszakiztatták le és csinálták meg sokkal olcsóbban.

  • Béla Lukovszki
    Béla Lukovszki 5 hónapja

    Gondolom Suzuki, Renault, Dacia autód lehet. Azokra kész horror történeteket hallok a tulajoktól, azt mondják hogy senki ne vigye oda az autóját, de ne is vagyen ilyen autót, annyira rosszak a körülmények ott és leszarják az autókat és a vevóket is. Nekem Samaram most lesz 27 éves és még ott is normálisabban bántak az autómmal, a Lada szervízben, bár ott is kemény pénzeket kértek egy olajcseréért emlékszem 1996ban vittük vissza 3 éves szervízre és műszakira és az olaj cseréért kértek ilyen 20 000 Forint körül, amitól majd hanyatestünk. És még a titkárnő próbált nyugtatni, hogy ez még semmi, és örüljek hogy nem Suzukim, Opelem vagy más nyugati vagy japán autóm van, mert azoknál 50 000 Forintnál kezdődik egy olajcsere, sőt vannak amiknéln még ennél is több akár 100 000 Fonrntot is elérheti.
    Úgy hogy azóta én saját magam cseréltem az olajat 3-4 évente és így megúsztam a komoly költségeket. Most van benne 16960km még bejáratós a Samaram. Még vezérműszíj sem volt cserlve. Szerintetek elmenne még ezzel a szervízig? Mert vezérműszÍjcseréhez elég komoly cuccok kellenek és bemérni minden azt már nem tudnám megcsinálni. Majd veterániosítani szeretném.

  • Béla Lukovszki
    Béla Lukovszki 5 hónapja

    Nekem a Samaramban már több mint 10 éve nem volt lecserélve az motor olaj. Ez okozhat gondokat? Vettem bele pár éve, de még nem tettem bele. Belelehetne ezt még tenni? Valami kuvaiti olaj F-1 es valami bár ez csak szlogen, mert 6500Forint volt és a boltban beetettek, hogy ez jobb mint a Castrol, mert hogy azt a csatornába kell önteni anynira rossz. 27 éves lesz most a Samaram és bejáratós a maga 16960km-ével. Vezésműszíj sem volt még cserélve soha rajta. Lehet hogy azt kikellene már cserélni, mert nem tudom hogy nem e szakadna el, míg elérnék a Visontai gépüzembe vele a főnökhöz, korábban oda vittem mindig még 10 évvet ezelőtt. Azóta áll a garázsban. A kerekek is eresztenek idővel azt is pumpágatom, hogy ki tudjam tolni néha levegőztetni, mert már elég nehezen lehet kitölni súrlódik valami a kerekekben is és majd meg szakadok tolás közben vele. Egyszer lemostam a motort ilyen brigíciol löttyel, már lehet nem is keleltt volna mert annyira tiszta. Akkor most vizet kapott volna valami benne? Ecsettel kekntem be és slaggal mostam le azóta sem.

  • Alex Official
    Alex Official 5 hónapja +1

    8:45 Autóban motort eleve nem érdemes felújítani mert egy vagyon mint inkább kicserélni másik motorra, ez csak a szervízeknek a mánijályuk hogy minél több pénzt lehúzanak az ügyfelekről.

    • Pete5555589
      Pete5555589 5 hónapja

      Így van, ez csak a szervizek "mánijálya" :D

  • Zoltán Schaffler
    Zoltán Schaffler 6 hónapja +3

    Egy ipari hulladék amúgy is ez az autó ( az opel )pont mint egy cica kaka ezüsttel befújva és ráadásul az interkulercsöve is baszott drága... miért nem csinálták meg jobbra , vagy olcsóbbra a pótlását nem is érti az ember , egy igazi szopógép, fostalicska :) Na azért jók ezek a videók hogy látható legyen mit ne vegyünk ...igaz a végén nem sok jó marad :) :) de van azért !

    • Béla Lukovszki
      Béla Lukovszki 5 hónapja

      Cipók Laci is beszél a videóján hogy neki is volt Opelje, de szinte minden elomlott rajta úgy ahogy azóta sem vesz Opelt. Aztán vett BMW-t de arra olyan drágák voltak a cuccok hogy eladta. Csak egy szenzor került ilyen 60000 Forintba és ebből kettő kellett volna úgy hogy bontóba vette meg 20000 Forint körül párban.

  • FN
    FN 6 hónapja

    Üdv!
    Győr környékén kit ajánlotok ilyen időszakos autoátvizsgálásra? (A4 B5 1.9tdi)

  • Endre Ambrus
    Endre Ambrus 6 hónapja +1

    34:24 Tibivel nem értek egyet!
    Az Opel azt figyeli, hogy mely alkatrészből mennyi fogy és aszerint árazza azt, tehát ha egy csőből sok fogy akkor megemeli az árát.

    • Béla Lukovszki
      Béla Lukovszki 5 hónapja

      @Kohut Pál Úgy javít, hogy egyik yoiutubes videón mondta a szerelő, hogy valami tomítést a VW bogarán kicserélte a gyárit és betett valami másikat ami szét is ment nem sokkal utána és inákbb vissza tette a rég eredeti gyárit csak lefújta valami sprayel előtte szilikosonnal és sokkal jobb állapotú volt így is mint az új, Úgy hogy ki is cserélte a régire és azt tette vissza, mert az új kis idő után darabokra töredezett. A másik hogy az mostani autókban már szinte minden cső és ilyenek műanyagból vannak így a VWnél is ami tart 5-6 évig aztán darabokra töredeznek. 2001ig gyártottak autókat, azok még rendes vasakból voltak mint a Mercedesek is 30 évesen is meg lehetett őket venni és lehetett őket szerelni fenntartani, nem úgy mint most hogy 3 éves autókat lehet vinni a bontóba mert esnek szét.

    • Kohut Pál
      Kohut Pál 6 hónapja +1

      Nem azt mondta, hogy változik az ára, hanem valószínüleg javít a minőségen idővel.

  • Vader_Mester
    Vader_Mester 6 hónapja

    Amikor már percek óta mutatod a profit, de megunod és lesz*rod :D 26:58

  • RobinLau1
    RobinLau1 6 hónapja

    A benzinnek nem a dízel az ellentéte! Benzin gázolaj, OttóDiesel.

    • S Snail
      S Snail 6 hónapja

      Van otthon flex-ed? Mert valószínűleg csak egy sarokcsiszoló... Köznyelv...

    • RobinLau1
      RobinLau1 6 hónapja

      @fur io A pénz = forint? Vagy dízel = étolaj?(Azzal is elmegy.) A Wankel motor = ? ? A hétköznapi szóhasználatban rosszul használják. Ennyi erővel kb. így is lehetne beszélni: azt az izét abba a szarba,... . Ergo mindenki tudja, hogy miről beszélsz.

  • Sandor Toth
    Sandor Toth 6 hónapja +5

    A komment szekciót elolvasva rájöttem hogy ebben az országban mindenki IS autószerelő.

  • Mosonyi Tamás
    Mosonyi Tamás 6 hónapja +1

    Ha a fékfolyadékot felforralva vizsgálja, akkor a hűtőfolyadékot miért nem fagyasztja? :)

  • László Pál
    László Pál 6 hónapja +3

    Nagyon jó és szakszerű a videó, csupán egyetlen apró hiba van benne. ;-)
    A 41.00-nál említett injektor felcserélés és ezzel a hiba vándorlása, sajnos a mai dízeleknél már nem járható út. Az injektorok is tűréssel készülnek, egyszerűen nincs technológia és anyag, amivel tökéletesen egyforma injektorokat lehet gyártani. A gyártás legvégén egy teszt éppen ezért egy IMA kódot állapít meg, amit be kell adni az ECU-nak, hogy a sajátosságok figyelembevételével (amit az IMA kód tartalmaz) az ECU korrigálni tudja a különbségeket! Idővel viszont az injektor használódik, változnak a tulajdonságai, jelleggörbéi, karakterisztikája. Az adaptív rendszerek ezért folyamatosan korrigálják az IMA-ból számított algoritmussal a változott értékeket. A NEM adaptív rendszerek pedig az alap IMA kóddal helyesbítenek, de ugye a használat közben megváltozott injektorra már nem érvényes az új korában megadott kód!
    A lényeg: a felcserélgetett injektorok fals értékeket fognak produkálni ilyen pici korrekciós adatoknál! Lehet, hogy több vagy akár az összes injektor pocsék helyesbítési értékeket fog mutatni, pedig semmi bajuk!
    A kettes injektort a következő olajcserénél újra ellenőrizni kell, és ha romlik az érték ki kell cserélni! Szerintem... :-)

  • attilagm
    attilagm 6 hónapja +1

    Gratulálok, nagyon jó, informatív vidit készítettetek, sok mindenre felhívja a figyelmet, ha valaki adni is akar az autójára.

  • yellowoneish
    yellowoneish 6 hónapja +3

    Nagy csalódás nekem ez a szerelő... 12:36 nál az a fékbetét minimum 50% os... :/

    • LBT
      LBT Hónapja

      @Takács Ákos aki a nívót nem huzza ki h esetleg mi a helyzet .... az nem csinal mast elviszi evente nagyszervízre, aztan a szerelo dönt hogy mi az ami csere és mi az ami nem
      Nyilvan nem a kb 15E ft-os fékbetét csere miatt cserelte ki a szerelő a betétet, hanem hogy 2 honap mulva ne jöjjön vissza az autó.
      Gondolom ez lehetett a szitu 😉

    • Márk N
      Márk N 4 hónapja +1

      @Novoth Autó
      4mm nem a világ és a betét sem drága.
      Másrészt... Úgy tudom, hogy azt is figyelembe kell venni, hogy milyen a tulaj vezetési stílusa (piros lámpa előtt még tapossa a gázt, mert megelőz még két autót, majd satufék pl.), hol közlekedik többet (város vagy országút/autópálya), milyen gyakran jár a tulaj szervizbe (ha csak a következő olajcserénél, akkor azt is nézni kell, hogy addig kitart-e majd a lába alatt a betét!).
      Amikor a gumis először mondta, téli/nyári cserekor, hogy a betét cserés lesz, még két szezont (30ekm) elmentem vele, mert nem a féket taposom. (piros lámpára már messziről motorfékkel is rá lehet gurulni, enyhén ráfékezve a fépedállal, s minél előbb fékezel, annál nagyobb eséllyel vált zöldre a lámpa, mielőtt állóra kellene fékezni az autót, így a fogyasztás is sokat javul, hiszen nem 0-ról indulsz, hanem még a maradék lendületből. Ezen túl a féket az is kíméli, ha folyamatosan és egyforma erővel fekezel (megállás előtt közvetlenül kicsit lazítva, hogy sima legyen és komfortos), s nem a végén satuzol és bólogat közben veled együtt minden utas.
      Egyszer egy srác azt mondta, mikor szóltunk neki, hogy ne a végén taposson oda:
      "Kuss b@meg, örülj, hogy hintázhatsz!"

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 5 hónapja

      Az még sok ezer km-t elmegy szerintem😂de cseréljük ki, jó bevétel a szerviznek, az átlag embernek bemélik simán hogy cserélni kell😂

    • Novoth Autó
      Novoth Autó 6 hónapja +1

      Kb 4mm van rajta.

  • Bobby Bob
    Bobby Bob 6 hónapja +4

    Jó kis Castrol olaj. Erre mondják a szerelők, hogy ameddig Castrol van, addig munka is van bőven. Szépen hamisítják.

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja

      @Zoltán Csincsi Azt én tudom hogy magyarországon minimum minden 2. ember így vélekedik róla ,mert nagyon hamar elkezték hamisítani és hiteles beszállítót szinte lehetetlen találni!

    • Zoltán Csincsi
      Zoltán Csincsi 6 hónapja +1

      @Zoli Besze hát azért a castrol nagyon messze van a minőségétől azt is megmondom.....

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja

      A jóminőségű olajakat mindíg hamisítják! Magyarországon föleg a Castrolt!

    • Zoltán Csincsi
      Zoltán Csincsi 6 hónapja

      Jó olaj főleg a járda szegély mellett kiőlni a gazt.. esetleg...mert másra nem való az is biztos. De nem szabad azt sem hiszen az már környezet szennyezés

  • Angelo Toda
    Angelo Toda 6 hónapja +5

    Hihetetlen hogy milyen szarok a mai autók, de nem? :)

  • Gerrard Steven
    Gerrard Steven 6 hónapja +1

    baromság fékfolyadékom már 13 éve van a kocsimban és semmi gond nincs vele!!!

    • györgy rajz
      györgy rajz Hónapja

      Ez nem szemrevételezés kérdése.Hanem a fékfolyadék nedvességet vesz fel,(MÉRÉSEKOR HŐFOKOT ADNAK MEG, minél kisebb ez az érték annál öregebb,gyengébb a fékfolyadékod) és fékezéskor a fékfolyadék melegszik,és ekkor gázok szabadulhatnak fel belőle, ami levegőssé teszi a fékrendszeredet, normál használatnál ritkán jelentkező probléma az öreg fékfolyadék de huzamosabb lejtmenetkor, forszírozott tempónál vagy nyaralásnál a hegyekben, ez már előjöhet, és akkor fogsz szembesülni vele az alpokban , hogy elment a féked, lefelé gurulva....a nagyalföldön ez nem okoz gondot. napi 50km autózáskor....SZÍVESEN....

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 5 hónapja +1

      Minden autónál életerő az élettartama. Használattól is függ stb stb

  • istvan tamas
    istvan tamas 6 hónapja +1

    "megdicsérem az ügyfelet, hogy tudja, hol a nivopálca". És akkor ez az a hely, ahova az ügyfél nem megy vissza, mert gyökér vagy.

  • Simogery
    Simogery 6 hónapja +1

    Remélem lesz még sok ilyen videó :) Nagyon hasznosak ezek az autós társadalomnak! Minden elismerésem Tibinek. Látszik, hogy nagyon vágja a szakmát!

  • Tivadar Nagy
    Tivadar Nagy 6 hónapja +2

    Ment be a zsírtalanitó spray az olajszűrő helyén a blokkba.

    • Tivadar Nagy
      Tivadar Nagy 5 hónapja +1

      Bizony magam az autóm és a motorom is. A szakszervizekben csak a kapkodás, a gányolás, és a pénzlehúzás megy. Kevés a kivétel.

    • kovisanya
      kovisanya 6 hónapja

      @Tivadar Nagy remélem magadnak csinálod otthon az autót. Szeretik a szervizek az ilyenfajta embereket.

    • Tivadar Nagy
      Tivadar Nagy 6 hónapja

      @Taxiboybp Gyagyásoknak jó úgy is.

    • Tivadar Nagy
      Tivadar Nagy 6 hónapja

      @kovisanya Addig is jól ken.

    • Taxiboybp
      Taxiboybp 6 hónapja

      Jaj már a szakértő, szőrszál hasogatása 😭😭😭😭

  • tas tomi
    tas tomi 6 hónapja +1

    Tibi Úr! Mindig ilyen fejjel nézem a videóidat: 😮
    😊

  • Janos Turk
    Janos Turk 6 hónapja +1

    Bosch alkatrészeket nagyon nagy ívben kerülöm. A kínai fekpedal szenzor kategóriákkal jobb minőségű mint a Bosch. Az összes Bosch alkatrész avulásra van gyártva. Kell majd jövőre venni megint.... Most mondtam egy példát a fékpedál szenzorral de tudnék mondani még sok másik példát. Vegyél egy Audit aztán majd rájössz egy év alatt hány bosch alkatrész fog benne elromlani.

  • műmájer
    műmájer 6 hónapja +7

    apcsába. Miért kell kicserélni az olajleeresztő csavart újra ? 22.52 szépen belefújtál.

  • Károly Dobri
    Károly Dobri 6 hónapja

    Nagyon tetszenek az ilyen műszaki videók. Nekem 1.9-es verzió van vectrában (Z19). Insigniában már A20 széria van. Szívósor felújítás/tisztítást végeztem magam tavaly. Fontos megjegyezni hogy a nagynyomású pumpa levételénél ott azért nem kell bontani a vezérlést mert van lehetőség két csavarral fixálni a pumpa fogaskerekét vezérlés oldalon. A fogaskerékbe van két furat amit megfelelő pozícióba forgatva a motor blokkon mögötte két menetes furathoz lehet csavarozni alap de erősebb M6 os hosszú csavarokkal. Így vezérlés maradt... csak a pumpát kicsúsztattam. :) Talán a 2.0 nál is van ilyen lehetőség. Később megtudom ha egyszer le merem cserélni rá. Egyébként a videóban szereplő típusnál az olaj pumpa szívóági tömítés nem tudom volt e már cserélve. Évjáratból ítélve ha még nem volt akkor nagyon sürgős, mert a motor kuka lesz ha a felkeményedett tömítő gyűrű miatt és még jönnek minuszok. Sűrűbb olaj még elősegíti hogy ott farsot szívjon (ergo olajnyomás kevés lesz). Először a 3. nyugvó csapágy szorul meg, fordul el. Ráadás 2011ig a nyugvó csapágysor minőségben is vannak bizonytalanságok. Elég buta elv ez a tömítés megoldás az olajteknőbe... :(

  • Márk Gyulai
    Márk Gyulai 6 hónapja +24

    Megnyugodtam, van néhány Mini bent most is 😁

  • Ádám Rozmán
    Ádám Rozmán 6 hónapja

    Valaki ismeri ezt a műhelyt?Hol található?🙂

  • Tamás Várnai
    Tamás Várnai 6 hónapja +3

    Élvezetes videó, akár az előzőek. Úgy látom, Tibi nagy oroszóra barát :) Tibi, jók azok a Rakéták :)

  • 88 manneken
    88 manneken 6 hónapja +1

    Miért cseréli a leereszto csavavart is?
    Semmi értelme...
    Értem en hogy arra is ráteszi a hasznát de azert ez már pofátlanság

    • Marcell Borián
      Marcell Borián 6 hónapja +1

      @Tamás Ábrahám A cromaxnál lehet kapni tömítést is külön. Mondjuk nem gyári, de szerintem az Elring lehet akár a gyári beszállító is. Nyilván ha a szerviz nem innen rendeli az alkatrészt, akkor nem fog vacakolni, 800Ft-ról van szó.

    • RosszJelszo
      RosszJelszo 6 hónapja

      @Tamás Ábrahám Újabb grat. a Ford-nak, pedig eddig kedveltem. :(

    • Tamás Ábrahám
      Tamás Ábrahám 6 hónapja

      A fordnal egybe van a tomites a csavarral.Ezert cserel csavart is😉

  • József Gál
    József Gál 6 hónapja +4

    Érdekelne, hogy a kettes henger jelentősen eltérő korrekciója nem az átégett tűz karika miatt volt!
    Köszi!

  • Olivér Bajnok
    Olivér Bajnok 6 hónapja +8

    Egy kis kiegészítés, több éves saját tapasztalataim alapján:
    A motorolajnál nem annyira a szint, nem annyira a futásteljesítmény ( egyszer kísérletezünk, 80 ezer kilométert ment az olaj (autópályán) a mazdában amikor lecseréltük, semmiféle motorkárosodás nem történt! ) az olaj kenőképessége a mérvadó. Amikor a nívópálcát kihúzom, a motorolajat a két ujjam között a dörzsölöm, és elég nagy bizonyossággal meg tudom állapítani az állapotát. Egy kis rutin és "referenciaalap" szükséges hozzá. Ennek tükrében volt már olyan, hogy 3000 km es olajra cserét javasoltam ( az autó városban rövid utakat tett) Tehát az a lényeg hogy nagyon nagy különbség van a hosszú távú, hosszú utakon való használat, és az egy-két kilométeres utakon való használat között. A másik meg hogy az olajat fogyasztó autókat nem kell egyből pánikszerűen eladni, vagy "motorgenerálra" vinni, hogy jól lehúzzanak,, 80-90 százalékban a szelepszárszimering cseréje megszünteti az olajfogyasztást! A szelepszimering cseréhez nem kell a motort kiszedni, meg túlzottan szétszedni se általában. Próbáljátok ki. Aki nem magának szereli az autóját, az csak szelepszár-szimering cserét kérjen, megspékelve egy kis tisztogatással, a szívócső-EGR tisztítással. A változás nem fog elmaradni, garantálom! Köszönöm a figyelmeteket.

    • Olivér Bajnok
      Olivér Bajnok 6 hónapja +2

      @Killa Liva Igen sajnos kicsit félreérthetően fogalmaztam, nem az "jött át" amit üzenni akartam! Nem vagyok sajnos mérőműszer, hogy az ujjam közt a dörzsölt olajnak megállapítsam a viszkozitását, szennyezettségét, és nem is ez alapján kell olajat cserélni illetve nem cserélni! ... Egy megtörtént eset példának: dízel Citroen ben az egyik henger csak hébe-hóba működött, mikor nem működött az el nem égett gázolaj belekerült a motorolajba és szépen lassan felhígította azt, néhány ezer kilométer volt a motorolajban, ha nem szólok biztos hogy nem cserélték volna le! Ha a jó olajat erősen nyomva összedörzsöljük, akkor mindig az újjunk között marad egy kis réteg, sikamlós marad. Ez meg inkább hasonlított a gázolajhoz, lehetett érezni hogy nagyon "vékony". A másik véglet meg amikor sűrűnek, zsírszerűnek érezni. Az sem jó mert vagy kirakódik, vagy egyáltalán nem is tud rendesen áramlani az olajcsatornákon + plusz az olajszűrőn is nehezebben megy át.

    • Killa Liva
      Killa Liva 6 hónapja +1

      A 2 újjas dörzsölést én is alkalmazom és osztom a véleményedet. de én 10 ezrenként mindenképp cserélem ha jó ha nem. általában jó szokott lenni a kenőképessége még ekkor is, és ha jól megnézzük sárgás csak benne vannak a koromszemcsék, de az olaj nincs megégve. Ha dízel akkor inkább a turbó fogyasztgatja az olajat, de függ a használattól motor fordulatszámtól az hogy mennyit.

    • Olivér Bajnok
      Olivér Bajnok 6 hónapja +3

      Pontosan! Mint írtam, nekem is az a tapasztalatom hogy a motorolaj elsősorban a szelepeknél kerül bele a égéstérbe.
      Még annyit hogy sokan valamilyen "földöntúli" dolognak tartják ezt az egész autó, meg motorolajfajta, gyári előírás csereintervallum stb "hisztériát" ... Az autó motorja is csak egy gép, egy megfelelően ötvözött acélból készült mechanikai szerkezet. ( a maga szándékosan, vagy véletlenül bennehagyott konstrukciós hibáival együtt, de ebbe most ne menjünk bele...) A főtengely siklócsapágyakon forog, melyhez egy olajszivattyú szállítja a folyamatosan az olajat, a forgó mozgást végző főtengely szétveri minden irányban, és ez az olaj keni a le-fel csúszkáló dugattyúkat. Ezt azért írtam le, merthogy NEM ez a kenés használja el idővel a motorolajat! Hanem elsősorban a hő, illetve a hőingadozás. ( A színe azért változik meg, pl. a dízeleknél azért lesz fekete, mert a lefelé haladó dugattyú henger faláról "piszkot", el nem használt üzemanyagot, kormot húz le) Megkockáztatom: elméletben egy állandó hőfokon, tökéletesen működő benzinmotor, kilométerre kivetítve 100ezer km nél magasabb futásteljesítményre is képes ugyanazzal a motorolajjal. Tehát a oda-vissza melegítés az ami elsősorban elhasználja a motorolajat, ilyenkor az olajat alkotó molekulák eltöredeznek! ( hasonló jelenség játszódik le otthon a sütőolajjal, mikor a minél többször használt, minél többször felmelegített sütőolaj bebarnul megfeketedik kiválik az égett "koksz" ( akárcsak amikor fekete "dzsuva" rakódik le az autó motorjában))

    • Béla Budácsik
      Béla Budácsik 6 hónapja +1

      Tökéletes!!! Végre valaki ilyen részletesen leírta az összefüggéseket.Nékem már csak a gázpedál használata meg a fordulatszám maradt.Egy példa:BMW 328 szimmering csere előtte 3000/1l,utána 10000/1l.40 év napi 6 motor vizsgálati tapasztalat!

  • Bence
    Bence 6 hónapja +2

    0:12 csak a TT nek van kitakarva a rendszáma. Vajon kié?🤔

  • lászló somogyi
    lászló somogyi 6 hónapja +9

    Pár tízezer kilométer azt ezt kell levenni ,azt kell kicserélni amazt kell tisztítani ,sz@r az egész,ebből jól él a sok autó szerelő,meg az alkatrész gyártók.

  • lászló somogyi
    lászló somogyi 6 hónapja +3

    Gyári? Mi gyári itt ,szedett-vedett autókat gyártanak ,beszállítók vannak.

    • Szabolcs Péter
      Szabolcs Péter 6 hónapja +5

      A gyári az, amit az autó elkészítési helyén beleszerelnek. Ezeket nyilván beszállítók hozzák. Hogy ezek jobbak-rosszabbak-e, mint amit az Automega, meg Topran olcsó barátaink árulnak, az más kérdés (általában sajnos sokkal jobbak, de nem annyival, mint amennyivel drágábbak). Ezek mentén mondhatnánk, hogy a Lipóti szedett-vedett kenyeret árul, mert a lisztet nem ők termelik, sőt, nincs malmuk sem, a víz a csapból jön, tehát nem ők "csinálják", a só az tengeri só, tengerünk meg nincs, tehát ezt sem ők csinálják. Az előző hozzászólásod sem téged dícsér, mert egy átlagos szinten fenntartott dízelhez 300.000km-ig aligha kell érdemben hozzányúlni. A probléma akkor kezdődik, amikor Kanalas Leonardó visszatekeri 167.000Km-re az Ajudit és nem érti az új tulaj, hogy mi a baja az évi 5.000Km-t futott, nem dohányzó hölgy tulajdonostól vett német csodának.

  • Kcsabcsa
    Kcsabcsa 6 hónapja +2

    21:48 előbb olaj leengedése, majd olajszűrő cseréje.

    • tllsrn
      tllsrn 6 hónapja

      @Novoth Autó pontosan, 2008-as 1.6-os SHDA motorkodú Focusom van és ugyanígy csináltam, ahogy a videóban látható. Ezzel a konkrét példánnyal kapcsolatban lenne kérdésem, hogy "dízel hangja" van neki? Az enyémnek igen és a Focus FB csoportban is a többség erre panaszkodik magas futásteljesítménynél.

    • TheSt3p0
      TheSt3p0 6 hónapja

      @kovisanya Egy kesztyűn és egy szűrő kulcson kívül talán semmi. Ez nem kötekedés, hanem egy tipp. Sajnos pár ilyen "minél gyorsabban" szűrő levételt már láttam test közelből, az inas élvezettel mosta utána a padlót. :D

    • kovisanya
      kovisanya 6 hónapja +1

      @TheSt3p0 én nem láttam hogy bármi össze lett volna feleslegesen olajozva. Kár ilyen apróságba bele kötni. Tibi bácsin nagyon jól látszik hogy belevaló szaki.

    • TheSt3p0
      TheSt3p0 6 hónapja

      @Novoth Autó Nem a leeresztőhöz kell kifolynia, hanem a szűrőtől csurog ki a blokk oldalán/teknőn, amikor meg van lazítva.(Ha egyből le van pörgetve "minél gyorsabban", akkor szépen fröcsköl mindenhova)

    • Novoth Autó
      Novoth Autó 6 hónapja +8

      Ez a szűrő majdnem függőlegesen van. Ha ebből kifolyik az olaj a leeresztőcsavarnál, fejen pörgök 10 percet a Moszkva téren.

  • Kcsabcsa
    Kcsabcsa 6 hónapja +1

    19:50 1,5 Bar-ra fújom a pótkereket, mivel gyakorlatilag tárolom a pótkereket a kocsiban. Ha defekt van még ezzel a légnyomással is vígan elgurulok óvatosba a legközelebbi benzinkútra, és ott beállítom a megfelelő üzemi nyomást.

    • parpad
      parpad 6 hónapja +1

      És mit csinálsz akkor, ha jön a tél (ősz +15 fok után , -5 fok), és a hideg miatt az 1.5-ből már csak 1.1 marad, vagy még kevesebb? Akkor nézel nagyokat. Nekem normál esetben 2.5 a nyomás, de a pótkeréknek 2.9-nek kell lennie, a kézikönyv szerint.

  • Kcsabcsa
    Kcsabcsa 6 hónapja +14

    12:32 Bizonyára én látom rosszul. A tárcsa kezd vállasodni, de használható, a fékbetéten 1 cm vastag kopóréteg van. Az új fékbetét sem sokkal vastagabb.

    • Ezio Mardel
      Ezio Mardel 3 hónapja

      Új fék betét dupla ekkora, tehát kb 40 %-os a videóban.

    • Bobby Bob
      Bobby Bob 6 hónapja +3

      160.000km után vezérlés csere. Jól hallottam? 100a gyári és 60-70 az utángyártott. Sok okosság hangzik itt el, ahogy te is mondod. A betét hibátlan. Amúgy a belsőt nézzük, hátha szorul a nyereg, de ő is emberből van, majd egyszer megtanulja

  • rocko44444444
    rocko44444444 6 hónapja +4

    nem néztek ködzárót! :(

  • János Grausza
    János Grausza 6 hónapja +3

    27:00 igazi ripacs :D király!

  • Sandor Toth
    Sandor Toth 6 hónapja +3

    Tényleg fontos a típusismeret. Ez a Focus tőcsavaros...😀

  • Fisher007
    Fisher007 6 hónapja +34

    Nem akartok elindítani egy új műsort, amiben véletlenszerűen odaállítotok szervizekhez és felajánljátok nekik, hogy a frissen átnézett autót ilyen műsorban átnézitek újra? Ha nem mennek bele, akkor takargatni valójuk van, ha meg belemennek, akkor kiderül a szolgáltatás minősége.

    • dan t
      dan t 28 napja

      nem vagyok autószerelő, de ez masszív (kifizetetlen) időrablás, mert az autó az ügyfélé, még akkor sem hagyhatod ott felügyelet nélkül egy tv stábnak, ha amúgy ismered őket 1000 éve, valakit a műhelyből fixen oda kéne állítani melléjük (ideális esetben azt, aki az adott autón dolgozott). egy hivatalos audit-nál ezt bárki benyeli, mert be kell, de ha odajön egy forgatócsoport, amúgy úsznak a melóval, akkor nem feltétlenül kell takargatnivalóra gondolni, ha azt mondják, hogy "bocs, erre most tényleg nincs időnk".

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja +2

      Persze mocsok szarrágó idők vannak,senki nem merné bevállalni mi is folyik a szerelő műhelyében valójában!

    • Bolt Belsőépítészet
      Bolt Belsőépítészet 6 hónapja +1

      Gyanítom, azonnal lenne néhány, jogi eset...

    • redigitt
      redigitt 6 hónapja +1

      Engem is nagyon érdekelne.

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja +2

      Nagyon jó ötlet ! De szerintem nem mernék bevállalni,mert akkor bajba kerülnének,de ne legyen igazam!

  • Szabó Péter
    Szabó Péter 6 hónapja

    Castrol címke leszedve.. 23:11 Az Opelnek a második henger porlasztó csatlakozója már meg van " erőszakolva" az elsőnek a sárga biztosító pöcökje nincs visszanyomva, biztos volt már kiszedve a porlasztó. 35:41

    • Derively
      Derively 6 hónapja

      A Castrol logót nem sikerült eltüntetni, mert még látszik 25:23-nál. :D

  • Győző Győry
    Győző Győry 6 hónapja +2

    Jaaj ne... Castrol... 🤦🏻‍♂️
    A szerelő nagyon profi azt tudom, de az olajat én vinném az biztos! 😃

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja

      Castrol jó olaj azért is kezték el hamisítani,de főleg itt Magyarországon!

    • Zoltán Csincsi
      Zoltán Csincsi 6 hónapja

      Eneos Sustina, LiquiMoly, Xado, Mobil1 3000, Motul..
      Ezeket bele merem önteni az autóba..
      De ezt a ízét castrolt biztos, hogy nem sőt.. Gazt íratni esetleg jó lehet bár abban sem vagyok biztos...

    • Győző Győry
      Győző Győry 6 hónapja +1

      @B2B Line kizárólag Motult használok.

    • B2B Line
      B2B Line 6 hónapja +1

      @Győző Győry szerintem a liqui moly de foleg a ravenol a legmegbizhatobb ha eredetit akarsz

    • Győző Győry
      Győző Győry 6 hónapja +1

      @Derively mint ahogy sok más márkához is.
      Attól még a legjobban hamisított olaj a piacon meg van tőle jobb is.

  • MsKzoli
    MsKzoli 6 hónapja +11

    Ja márkaszervíz! :D vicc, ismim meséli, hogy márkaszervízes csákók járnak bontóba venni alkatrészt, pl lengéscsillapítót lemossák, aztán mehet be a kocsiba..., rengeteg nem látható alkatrészt is újszerű bontottra cseréltek. Papíron meg új... Csak azt hiszem el márkaszrvízben amit a szemem láttára zacskóból szed ki, majd építi be a saját kocsimba az olajbúvár!

    • Sandor Toth
      Sandor Toth 6 hónapja +2

      A szakszervizben az olajbúvárok utasításra teszik, nem mind lopja az alkatrészt.

    • Zoltán Csincsi
      Zoltán Csincsi 6 hónapja +3

      Na én pont emiatt csinálom meg magamnak, mert akkor az 100% hogy ki van cserélve. Bármilyen alkatrészről is legyen szó.

    • Tivadar Nagy
      Tivadar Nagy 6 hónapja

      Mskzoli Igazad van. Zsivány mind.

  • A. F.
    A. F. 6 hónapja

    13:15 "a porvédő nevében is benne van hogy védi a portól"
    Szerintem a porvédő inkább a port védi, ha már belemegyünk :)
    Amúgy jó adás, alapos munka.

  • R3mus1987
    R3mus1987 6 hónapja +19

    Nagyon jó bemutató videó hogyan kell egy autót átnézni, mik a sarkalatos pontok. Látom sok okos ember van akik Novoth urat próbálják vagy rossz színben feltüntetni vagy bírálni a hozzáállását.....de látszik hogy sose dolgoztak üzlet szerűen járműjavítással. Megnézném a sok iq harcos hogyan végzi a munkáját....egy javítást megsaccolni időre szép mutatvány mert egy hiba megállapítása sajnos nem csak egy hibakód kiolvasásból áll. Novoth úr nagy jó autódiagnoszta és sok szakmabeli példát vehetne a szaktudásáról. Kövezettek meg de sokan amit hisztek hogy tökéletes álom szerelő aki négyzetméterről átvizsgálja az autót és minden hibát olcsón megcsinál egyszerűen nincs. Ez egy álomvilág ha tetszik ha nem. Egy ma tökéletes kerékcsapágy egy hét múlva már moroghat....egy szerelő nem jós. Helyén kell kezelni a dolgokat csak ésszerűen kellene hozzáállni és nem úgy hogy a kifizetett szervizköltségért egy saját rabszolgát tartunk akire mutogathatunk ha a 20 éves szaron holnap újra meghal valami.

    • Béla Lukovszki
      Béla Lukovszki 5 hónapja +1

      A falumban a szerelő azt mondta, hogy a Samaramban a kipufogónak annyi, mert fura zörgő hand jött belőle és hogy újat kell vennem ami 100 000 Forint körül lesz plusz szerelési díj és ez nem most volt évekkel korábban. Otthon lementem az autó alá és két csavart kellett csak meghúznom azóta semmi zörgés. Na ennyit a komoly szerelőkről. Csak a pénz érdekli őket és jól megvágni. Nem is vittem hozzá a Samaramat műszakiztatni sem, mert ott kellett hagyni és napokig nem hagyott ott, hogy egy ilyen majd elvigye jó messze műszakira azt sem tudom mit csinál vele és mit szerel ki vagy mit ront el. Inkább vittem a gépüzembe ott szemem láttára műszakiztatták le és csinálták meg sokkal olcsóbban.

  • Barnabás Egri-Nyári
    Barnabás Egri-Nyári 6 hónapja +1

    Nem csak a Focus-ban kell kiszedni a gázpedált, még több másik Ford-ban is (pl. S-Max/Galaxy)

  • Chemtrailfan
    Chemtrailfan 6 hónapja +17

    Nem szabad dízelt venni, bármilyen korszerű is legyen. Hihetetlen és felháborító ez a karbantartás-igény.

    • Misi Pincsák
      Misi Pincsák 2 hónapja

      Te már csak tudod nagyokos.

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 6 hónapja +1

      Azért vissza hozza az árát a benzinhez képest. Csak sokat kell menni vele, főleg pályán.

    • Levente Szarkali
      Levente Szarkali 6 hónapja +2

      @Chemtrailfan ez csak felhasználás kérdés, ha arra és úgy van használva ahogy kell nem olyan drága.

    • Chemtrailfan
      Chemtrailfan 6 hónapja +2

      @Levente Szarkali Igen

    • Levente Szarkali
      Levente Szarkali 6 hónapja

      Mármint újat?

  • István Gáspár
    István Gáspár 6 hónapja +1

    MűhelyPRN S01E01

  • Máté Kányási
    Máté Kányási 6 hónapja +1

    Nyomatékkulcs rulez

  • Zoltán Rácz
    Zoltán Rácz 6 hónapja +10

    Ennek a szakembereknek a fél kezéért aranyat adnék Győr megyében.

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja

      @Naggyon Titok Győri etó-val szemben egy kis utcában azt hiszem Molnár István autószerelő!

    • Naggyon Titok
      Naggyon Titok 6 hónapja

      @Zoli Besze A "tutitipp" mindig jól jön. :)

    • Zoli Besze
      Zoli Besze 6 hónapja

      Győrben tudok egy jó szerelőt ha érdekel!

  • Krisztián Nagy
    Krisztián Nagy 6 hónapja

    MűhelyPRN bővitett változat...

  • Norbert Simon
    Norbert Simon 6 hónapja +1

    Hát revízió ide vagy oda saját tapasztalat hogy a márka szervizes végig vezetett könyves autó is tud meglepetést okozni, én esetemben egy motor felújítást okozott.....

  • Kristó Tamás
    Kristó Tamás 6 hónapja

    37:20 Kérdezzen rá, hogy esetleg hajlandóak-e . . . . . Hát nálunk így megy . . . :(

    • ezmegki1
      ezmegki1 6 hónapja +2

      ha viszont kicseréli,mert jót akart a tulajnak,mondván megelőz vele 1 nagyobb kiadást,akkor meg a tulaj van kiadva,hogy "hiszen csak olajcserét beszéltünk meg"....és ilyenkor csak a vita van

  • Balázs Németh
    Balázs Németh 6 hónapja

    Kormányszervó visszafolyócsöve,vagy mivel gyakran kell utánaönteni,melléöntötte a tulaj!Látszik a tartály külseje is olajos!

  • sk8boardingsite
    sk8boardingsite 6 hónapja +28

    kiralyak ezek ay atnezos videok, tisztara felkeszultnek erzi magat az ember utana (kb. 3percig), de hogy nekunk kene a vezrlescserehez hozzakerni a szivosor tisztitasat, amikor modnjuk markaszervizbe hordja az ember, mondvan majd ott megkapja az auto, amire szuksege van, hat ez k**va gaz. Ertem en, hogy kell, meg ki kell, hogy kepezze magat az ember, kulonben "magara vessen", de ez miert ilyen elfogadhato, hogy szervizek nem javasolnak elore es praktikusan kombinalhato, ertelmes karbantartasokat nem javasolnak, had doljon szet a talicska idonek elotte... szomoru vagyok. Ja, egyebkent jopofa arcot tudnak vagni egyes szakik, ha a befarado ugyfel kezdi el sorolni mi is lenne a revizio soran atnezendo, karbantartando dolgok listaja.

    • Laszlo Kalmar
      Laszlo Kalmar 6 hónapja +2

      Erre az autóra átnézés után egy ++300e körüli ajánlatot kapna a tulaj. Csak a cső 60ezer, és még hol a munkadíj, ha már most mégis beszorult az injektor, és a fejet le kell venni, és gépműhelybe vinni, és mindent lebontani..lehet tippelni végül mennyi lesz...hát nem 300...Szerinted, ezt hányan fizetik ki egy szemre 10év körüli diesel trágyára? Akkor a szerviznek megéri, van értelme munkaórát, embert, időt, helyet, emelőt, stb arra fordítani, hogy feltárja mindazt, amit úgysem nála rendelnek meg, sőt jó eséllyel nagy részben sehol..?Máshol van ennek a nyitja, gondolkodjunk el a videóban látható két autó költségein, szervizelésén, és azon, mennyit kell a dieselben ülni ,hogy nullán(!) legyél a szívóbenzinhez képest. Csak szervizköltségekkel. Ugye.

  • diego87HUN
    diego87HUN 6 hónapja +5

    Azért az a mérnök is megrohadhatna aki egy ilyen gyakran cserélendő tételt mint a pollenszűrő így elrejt.

    Az ember ilyen alapos szerelőről álmodik! Neki tényleg megéri kifizetni, még ha sokat is kér. Márpedig abból kiindulva, hogy a kormány, ülés és a váltógomb is fóliázva volt szerviz alatt, elég sok vastagon foghat a ceruza ;-) Cserébe teljes lelki nyugalommal tudja az ember használni az autót.

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 5 hónapja

      De kicserélné neked a fékbetétet ami még bőven 50% felett van. Alig kopott belőle. Plusz bevétel a szerviznek mindig jól jön

  • Keresztes Tibor
    Keresztes Tibor 6 hónapja +2

    Ilyen jó szakembert minden szervizbe!!!!!!!

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 5 hónapja

      Ha elfogadod azt hogy lehúz egy fékbetét cserével akkor jó szerelő. Mert amúgy elfogadható állapotba volt még bőven a betét.

  • rr6mszy
    rr6mszy 6 hónapja

    Az acél leereszto csavart miért kell cserélni a puha aluminium karterbe? Egyébként bárcsak így állna hozzá az összes szerelő a kocsikhoz, nem kellene magamnak szerelni a bizalmatlanság miatt. Jelentős részük annyit tud hajtogatni, hogy szar hulladék dízel a kukába való.

    • arnie977
      arnie977 6 hónapja +1

      Nem a leeresztő csavarnál, hanem jellemzően a puha réz vagy alu alátétnél szokott ereszteni. Azokat mindenképpen cserélni kell. Én még szilo tömítő anyaggal is bekenem a csavar tövét, illetve az alátétet, elkerülendő a szivárgást.

    • Admin Enburkollak
      Admin Enburkollak 6 hónapja

      Ne csöpögjön az olaj aki 500 forinton spórol az nem autó tulaj és nem autó szerelő.

  • Tóth László
    Tóth László 6 hónapja +7

    Látszik,hogy profi a Tibi! Köszi a videót, szerintem nagyon hasznos!

  • dobosatis
    dobosatis 6 hónapja +1

    Jó videó, érdemes megnéznie egy átlag autósnak. Mondjuk azon az intercooler csövön néztem egy nagyot, kicsit sokba kerül az a darab cső, de megszokhattuk, hogy lehúzás az egész autóipar, DURVA lehúzás.

  • jacek tomasz Lepczynski

    ez menyi be kerül? légyszi. köszönném

  • Mihály Körmöczi
    Mihály Körmöczi 6 hónapja

    1p. 50- mp nél , "valami ALADÁR ,vagy CECIL" . Nna melyik !?

  • Miaminight
    Miaminight 6 hónapja

    Az olajleeresztő csavart minden olajcserekor ki kell cserélni újra vagy a csak a tömitését? Amúgy nagyon hasznos volt az adás!

    • gumicsont
      gumicsont 6 hónapja

      @Egy Ketto kb 15 éve volt, nem tudom, nem velem történt meg, szerintem nem rávaló volt, vagy esetleg kacat minőségű lehetett...

    • gumicsont
      gumicsont 6 hónapja

      @Egy Ketto hidd el, megtörtént. de hogy mi volt pontosan az oka, hogy le tudott tekeredni, azt 20 év távlatából nem tudom.

    • Egy Ketto
      Egy Ketto 6 hónapja

      @gumicsont X akta szinte elképzelhetetlen, normálisan meghúzott szűrő nem tekeredik le. kézzel kajakra meghúzom, az már csak szerszámmal, fogóval jön le. alatta maradt a réginek a tömítése?

    • gumicsont
      gumicsont 6 hónapja

      @Egy Ketto mert minden megtörténhet. Pontosítanék, ismerősömnél a szűrő tekeredett le, nem a csavar, visszatette, friss olajat öntött, majd kisvártatva ismét lejött a szűrője. Ha jól emlékszem, benzines Opel Vectra volt az alany.

    • Egy Ketto
      Egy Ketto 6 hónapja

      @gumicsont Miért esne ki a csavar 130-as tempónál német autópályán?

  • Lacika Kallai
    Lacika Kallai 6 hónapja

    nagyon ügyes vagy Tibi az enyémet is át nézhetnéd xd !!! Ford Fous mk1 1.4

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 5 hónapja

      Le is húzna egy fékbetét cserével, ami amúgy jó állapotban van.

  • Firstname Lastname
    Firstname Lastname 6 hónapja +1

    Kecskemét környékén 1 hely van ahol cikkszámos számlát adnak, a többi helyen nem tudni mi kerül be ;)
    + Novoth Tibornak milyen saját autója/autói vannak?

    • Kis Bela
      Kis Bela 6 hónapja

      Azért ahol cikkszámos számlát adnak ott se biztos, hogy bekerül az autóba az alkatrész. Vagy nem abba a kocsiba. xD

    • Greg
      Greg 6 hónapja

      @Novoth Autó cikket a BMW eladásról a Totalcarra! jól írsz.

    • Firstname Lastname
      Firstname Lastname 6 hónapja +1

      @Novoth Autó Köszönöm a gyors választ!.(A Volvo-t teljesen megértem!)

    • Novoth Autó
      Novoth Autó 6 hónapja +13

      1.4 TDCI Fiesta a munkás autóm, nemrég adtam el egy BMW E36 323/330 ti Compactot (ebből van még egy csak darabokban), tavaly volt egy Volvo V70 2.4D AWD-m, újabban megint vágyok ez utóbbira piszkosul.

  • Lacike
    Lacike 6 hónapja +3

    Szuper tartalom 👍 lehetne több is 😉 és gyakrabban is 👍

  • Csaba Krausz - Nagy
    Csaba Krausz - Nagy 6 hónapja +13

    Ha tényleg így menne vagy fele annyira menne így minden szerelőnél ahogy itt... Soha nem látnánk olyan autókat, amik okádják magukból az olajat, kormot... stb...

    • Csaba Krausz - Nagy
      Csaba Krausz - Nagy 6 hónapja

      @RosszJelszo Na igen. De elsősorban pénzzel kell rendelkeznie annak aki vesz autót, hogy amikor megveszi akkor tudja, hogy előbb utóbb lesz egy nagy szervíz és az már komoly kiadás... Csak hát ugye kevesen vannak így...

    • tranceformeeer
      tranceformeeer 6 hónapja

      @RosszJelszo mennyibe kerul egyebkent egy ilyen reszletes atvizsgalas nagyjabol?

    • RosszJelszo
      RosszJelszo 6 hónapja +5

      + ehhez olyan társadalom is kéne, akik nem sajnálnak 5Ft-ot a kocsira. Addig hajtják, amíg megáll általában, aztán meg a legolcsóbban tákoltatják Józsi-bácsi szereldéjében Bivalyb.nádon...

  • prof emeritus
    prof emeritus 6 hónapja +7

    Kompressziómérés, vezérműszíj csere, szívósor tisztítás, láncfeszítő, injektor-korrekció...basszus de jó lesz ha kikopnak végre ezek az őskövület belsőégésű motorok a járművekből. Villanymotor nem kokszosodik :D

    • LBT
      LBT 6 hónapja +1

      @A Béla szerintem is .
      Ma már tervezett elavulással van gyartva minden.
      Soha nem lesz olyan elmeny a villany autózás mint egy belső égésű motorral szerelt , akár dízel akár benzines :)
      Es inkabb fetrengek az olajban a 16 eves olajkalyha alatt mint ezek az elektromos vackok alatt :)

    • prof emeritus
      prof emeritus 6 hónapja

      Szerintem a gyártók marketingesei elég ügyesek ahhoz, hogy a megfelelő csatornákon keresztül továbbra is bepalizzák a magánvásárlókat kellően drága "prémium" szolgáltatásokkal, de a nagy tételben vásárló flottaüzemeltetők (taxisok, céges vásárlók, állami beszerzések) ki fogják szűrni az ócska, lehúzós ajánlatokat. Sőt, teszik ezt már most is.

    • birgula011
      birgula011 6 hónapja

      @prof emeritus én se vagyok oda a túlkomplikált dugattyús motorokért de az általad említett villanyos gépekben amik oly ritkán mennek tönkre azokban is volt akkumlátor, inverter,szabályzó elektronika meg meg ki tudja hány bisz-basz?

    • A Béla
      A Béla 6 hónapja +5

      @prof emeritus És szerinted a gyártók által a meghibásodott alkatrészek pótlása során eladott plusz alkatrészek haszonkulcsa helyett mi lesz? A gyártó elad egy hibátlan autót és végignézi ,hogy a júzer 10 évig nem költ az autóra semmit, ő meg ül ölbetett kézzel profit híján? Elég naiv gondolkodásra vall ez.... amint elterjednek kicsit a villanyautók, ott is lesz majd cserélendő alkatrész, drága javítás bőven, csak nem nagynyomású szivattyút meg turbót fogsz kifizetni...

    • prof emeritus
      prof emeritus 6 hónapja +2

      Aki szeret nyakig olajos lenni az tőlem továbbra is tapicskolhat a benzin vagy diesel generátorok lelkivilágában - most is megvannak a megfelelő muzeális találkozók erre a célra - de legutoljára a '90-es években gyártott villanyfűnyírómban kellett kommutátort cserélnem, más probléma még soha nem volt egy villanyos géppel sem. Ja, egyszer egy ajándékba kapott kávédaráló motorja égett le, de az gagyi Lidl-s volt.

  • Boborján Pandacsöki
    Boborján Pandacsöki 6 hónapja +7

    Alapos az ellenőrzés, ez bejön. Kormányszervó-folyadék. Az egy évvel öregebb ignisemben már elektronikus rásegítés volt. Gyújtókábelre folyó esővíz. Na, ezek aztán tudnak autót gyártani.

    • A Béla
      A Béla 6 hónapja +7

      Bácsi, mi nagyon örülünk a csúcskategóriás, űrrakéta ignácnak, tessék szépen arrébb tolni a biciklit.

    • Boborján Pandacsöki
      Boborján Pandacsöki 6 hónapja

      @Márton Nagy mesélj még

    • Boborján Pandacsöki
      Boborján Pandacsöki 6 hónapja

      @Derively persze, persze

    • Márton Nagy
      Márton Nagy 6 hónapja +6

      Azért mert elektormos szervó ugyan úgy van benne szervófolyadék csak a szivattyú meghajtása más. Én még nem mondanám szar autónak mert egy cső elreped vagy engedi az olajat

    • Derively
      Derively 6 hónapja +11

      Nyugi, az Ignis-re hirtelen rákeresve majdnem 3x annyi típushibát találtam, mint ennél a Focus-nál.
      De legalább nem esik be a víz.

  • Kornél Kocsis
    Kornél Kocsis 6 hónapja +7

    Mi az a nagyon elmés kifejezés az elején hogy "az univerzális olajaknak vége"?:)Mit nevez egy hozzá nem értő "univerzális olajnak"?:))Nincs olyan kapható olaj amelyiken semmi specifikáció nem szerepel és egy üres flakonon annyi van: 5W-30 Motor oil 5L...:)Olajcseréhez egyébként érdemesebb mindig gumikesztyűt használni....főleg a dízel verzióknál.

    • Kornél Kocsis
      Kornél Kocsis 6 hónapja

      @szilagyi gabor Király!Ezt én is tudom.Csak most pont nem erről van szó amit írsz hanem ennek az ellenkezőjéről.

    • szilagyi gabor
      szilagyi gabor 6 hónapja

      Azt jelenti, hogy ha pl. egy régebbi VW dieselmotorba veszel olajat, akkor szerepelnie kell rajta a VW 505.00 jelölésnek. (A viszkozitása viszont lehet többféle is: 0W-40, 5W40, 10W40) Viszont ha már újabb PDTDI motoros autóba kell olaj, akkor VW 505.01 jelölésű kell bele. Részecskeszűrős autóba pedig 507.00 jelű kell.

    • Tibor Cserven
      Tibor Cserven 6 hónapja +2

      @birgula011 Igen, azt akartam írni.
      A 10W40 a japán motorok "univerzális" olaja. Egyébként azokat tényleg azért ahhoz tervezik, mert minden sarkon lehet kapni.

    • birgula011
      birgula011 6 hónapja +1

      @Tibor Cserven 15w40 akartál írni?

    • Tibor Cserven
      Tibor Cserven 6 hónapja +5

      Kb. azt jelenti, hogy a szoci 4T autókhoz nagyjából elég volt egyféle motorolaj, még a viszkozitást sem kellett nézni, szinte mind 10W40 volt. Ha valaki ezen nőtt fel, mára ez már idejétmúlt dolog lett. A másik véglet a mai "korszerű" motoroknál, mint pl. Ford Ecoboost, ahol a motorolajat mérnökök által tervezett, ALKATRÉSZKÉNT kell elképzelni! Kb. ugyanolyan alkatrészként, mint annak a motornak a dugattyúja, mással nem helyettesíthető, hiába hasonlít rá.

  • Andor Bereczk
    Andor Bereczk 6 hónapja +5

    Az a Ford motor amúgy Mazda, Yamaha tuninggal. A hengerfejben van két fagydugó, ami hajlamos a rozsdásodásra és át is lyukad. Ha fogy a hűtőfolyadék, érdemes kihúzni bármelyik gyertyapipát és belenézni mi van ott. A másik gyenge pont a műanyag termosztátház ami vetemedik és folyik.

    • tailor13
      tailor13 6 hónapja +1

      @Andor Bereczk Valóban, hiszen 30-40 éveseket írtam, bár túl sokat nem változtat. Nem mind, de van néhány típus, aminél nem okoz különösebb gondot ilyen futás, már persze, ha karbantartották. Perse, millió km környékén tud hangja lenni a hajtásnak, akinél ez túl van az ingerküszöbön, az lehet komolyabb javítás, de egy vezérléscserét azért nem mondanék komoly főjavításnak, legfeljebb szükséges karbantartásnak....

    • Andor Bereczk
      Andor Bereczk 6 hónapja

      @tailor13 naaaaaaa A most 40-50 éves autók nem mentek komoly főjavítás, felújítás nélkül millió kilométert. Én nem a fagydugó miatt rugdalnám össze, nem az a legnagyobb gondjuk.

    • Andor Bereczk
      Andor Bereczk 6 hónapja

      @N3szt0r Hulladék.... hm. Milyen autóból osztod így az észt?

    • tailor13
      tailor13 6 hónapja +5

      @Andor Bereczk Jellemzően 30-40 éves autók fordulnak meg a kezem között, milliós futással. Ha azok játszanának el ilyeneket, szerintem a tulaj fényes nappal közterületen rugdosná össze az autóját... (mondjuk én is, még egy 20 éves Fiatból nézve is...)

    • Andor Bereczk
      Andor Bereczk 6 hónapja +2

      @N3szt0r Tizenéves autókról beszélünk. Melyik nem fostalicska 10+ év és 300000 km után?

  • Krisztián Miháli
    Krisztián Miháli 6 hónapja +8

    Hi.Ha 6 éve már előjött a beázás a gyertyáknál,akkor miért nem vett a tulajdonos "esővédő lemezt,ehez az autóhoz?

    • LenryNmQ
      LenryNmQ 6 hónapja +2

      @RosszJelszo árad belőled a jóindulat

    • RosszJelszo
      RosszJelszo 6 hónapja +2

      azért, mert többe kerül mint egy doboz cigi és annyit már nem költ a magyar, ha nem akut a dolog.

    • LenryNmQ
      LenryNmQ 6 hónapja +2

      mondták, hogy meg van rendelve. gondolom először nem tudta rábeszélni, vagy akkor még nem tudták, hogy ez csereszabatos a Volvokkal

  • Krisztián Lukács
    Krisztián Lukács 6 hónapja +17

    Rendszám elől letakarva, de valahogy hátul olvasható... :D

  • Sándor Monori
    Sándor Monori 6 hónapja +18

    "Pollenszűrő cseréhez ki kell szerelni a gázpedált..." :D

    • Oueax
      Oueax 2 hónapja

      Az A4 B5-ben a szélvédő alatt van félig a pollenszűrő. A motortérből lehet hozzáférni, úgy, hogy ki kell venni a levélrácsot ami egyben van a vízelvezető gumival. 3 db műanyag 90°-ban forgatható kis csavar tartja a szélvédő perem alatt. Ezt egy kókány sietős barom a második szerelésnél széttöri, úgy hogy soha nem tudod már visszarakni, plusz balfasz is mellé és széthajtogatja a vízterelő gumid úgy, hogy utána már az első esőnél beázik a szűrőd mert elfelejtette az esőcsatornát visszarakni rá. Te meg fogod a fejed hogy miért folyik a kesztyűtartóból a víz. Utángyártott levélrács alig akad, amelyik bontottat meg nem egy szervizben gyötörték szarrá azt meg megette az időjárás meg a napkitörések. A németektől is a plafonon vagyok néha...

    • Zoltán Csincsi
      Zoltán Csincsi 6 hónapja

      Ezért kell Japót venni az egyszerű mint a fakocka és nincsenek ilyen hülyén megcsinálva 😉😁

    • RosszJelszo
      RosszJelszo 6 hónapja +1

      Lancer EVO x-en csak a kesztyűtartót kell kipattintatni + a pollenszűrő takaróját. Fél perc és szerszám se kell hozzá. Colt V-ön csak kibuktatni kell a kesztűtartót. Az esőcsat. meg pont a gyújtás felett van, mintha szándékosan csinálnának szart. Tényleg nem szabad "F"-betűs autót venni, ennyi eszük sincs, pedig ezek csak az apróságok. Mik lehetnek akkor mélyebben? :P

    • Alfás Stifi
      Alfás Stifi 6 hónapja

      Ahogy a haverom mondaná: "Nem autó csak Ford" 😂 Van a családban egy Escort, amíg nem kell hozzá nyulni, teljesen jó, de egy szerelhetetlen nyűg...

    • Viktor Szobota
      Viktor Szobota 6 hónapja

      Citroen C5-nél is ott van, de a cseréhez a pedált nem kellett leszerelnem.

  • wolfnet2
    wolfnet2 6 hónapja +3

    A Csopelnél az olajozási hibákra felhívnám a figyelmét a tulajdonosoknak A20DTH (A motorkódot érinti a hiba), olajpumpa tömítés + főtengely csapágy hibák :D A többi itt felsorolt hiba csak átlagos dízel szopás, de ha nincs megfelelő kenés (amire a műszerfal későn hívja fel a figyelmed), akkor az GTK :D üdv

  • 3D Printing Antosz
    3D Printing Antosz 6 hónapja +5

    Én is pontosan így csinálom az olajcserét. :) Csak én nem hiszek a mendemondáknak, így 10.000km-nél mindig cserélem. :)

    • Takács Ákos
      Takács Ákos 5 hónapja +1

      Hát ja, a 30 ezres periódus pont arra jó ha lejárt a garancia kuka a motor 😂

  • Sajtos Pufi
    Sajtos Pufi 6 hónapja +114

    "Nem gondolod hogy visszateszünk egy sza.." a vágó kolléga nagyon ott van :D

  • Gazember Zsolt
    Gazember Zsolt 6 hónapja +8

    22:30-nál azt mondja: kútbamegy? Azt olvasom a szájáról :)

    • Gazember Zsolt
      Gazember Zsolt 6 hónapja +4

      @stirlicz remélem, az életben azért van humorérzéked :)

    • stirlicz
      stirlicz 6 hónapja +1

      vagy inkább húúbazmeg :D

  • N3szt0r
    N3szt0r 6 hónapja

    Hmm, remek példája annak, hogy ez a konstrukció egy hordó f******. El kéne végre felejteni a volkwagen csoportos motorokat.... Olyan random fasságokat tudnak produkálni, amikkel csak a tulaj szív. Némi mérnőki munkát belefektetve meg simán kiküsszöbölhető lett volna.....
    Berohad a gyertya? Hogy mivan? Ja várj költség csökkentés......
    Persze a sok agyhalott megoldás minek van? Több teljesítménnyel, hosszabb élettartammal nem jár

    • Whistle
      Whistle 6 hónapja +5

      @N3szt0r Vegyen mindenki nagy hőterhelésű, ismeretlen típusú Opelt, a legjobb választás. :)

    • HDC
      HDC 6 hónapja +1

      Opel, sosem kop el... csak szétrohad a gecibe! 😂😂

    • Nemeth Peter
      Nemeth Peter 6 hónapja +7

      @N3szt0r Folkswagen?

    • N3szt0r
      N3szt0r 6 hónapja

      Épp nem Volkswagen, csak 50 % köze van. Benne van a 3F ben. Innen től kit érdekel?
      Megsúgom, hogy az enyém opel, nagy hőterhelésű motor (maiak ilyet nem látnak) 400e fölött van a futás teljesítménye. Lassan veterán korba ér, de ilyen baromságot, hogy berohad a gyertya, nem tapasztaltam.
      Az első vízkört érintő csere egy műanyag elosztó cső volt 6 db csatlakozással 22 éves korában. Azóta 1 cső durrant el, de az is 24 éves korában....
      Futómű persze volt felújítva, de kupplung még gyári!!!!

    • sdihu
      sdihu 6 hónapja

      vegyél psa-t tesó az a neked való,esetleg egy jó japán

  • msx86able
    msx86able 6 hónapja +2

    Melyik a jobb ha pont minimum és maximum között van az olajszint vagy ha maximum szintet eléri mer régen az a szabály volt hogy az olajszintnek a minimum és maximum szint között kell legyen.

    • Zoltán Csincsi
      Zoltán Csincsi 6 hónapja

      A gyári leírásban benne van mennyi olajjal kell feltölteni a blokkot szűrő nélkül és szűrővel egyaránt.
      Nekem 4.7 L megy bele azaz a felső jeltől lefelé kb 1-1.5mm marad el...
      Nyilván minden motor fogyasztja az olajat itt az a kérdés X km alatt mennyi az annyi.
      Hála istennek nekem szemmel nem látható a fogyás viszont biztos ki lehetne mérni...

    • RosszJelszo
      RosszJelszo 6 hónapja

      @Nagy Viktor Nah ez az! Emiatt sem értettem sosem, amikor odajön a kutas tankolásnál, hogy nézzen-e olajszintet.

    • msx86able
      msx86able 6 hónapja +1

      @Marcell Boros az enyémbe f14d kodjelü motor dolgozik ami nem más mint a g astra motorjának a koreai lemásolása mivel egy chevrolet lacettim van és én eddig mindig ugy állitottam be az olajszintet hogy hideg motornál pont középen legyen a szint.

    • tailor13
      tailor13 6 hónapja +2

      @Marcell Boros Jó 600 ezer km-t mentünk D5244T-vel, mindig max jelzésig töltöm, sose dobott hibát, tán mérni sem tudja (rég szedtem szét ilyen motort, lehet, keverem valamivel), szóval ezt így kicsit pontosítani kellene...

    • Nagy Viktor
      Nagy Viktor 6 hónapja +2

      Az ilyen kérdésekből látszik, miért olyan sok a "jól karbantartott" fos. Józan paraszti logika: ha felső szintre van beállítva, akkor azonnal látható a fogyás (ha van) (vagy az is rögtön látszik, ha nő) illetve van "tartalék", amiből fogyhat (ha fogy). Ehhez persze tudni kell néhány olyan apróságot, hogy a szintet az autó vízszintes állásában hideg motornál ellenőrizzük (mondjuk egy nap állás után) és kell egy kis türelem, hogy kettő esetleg három utántöltéssel a felső nívón legyen a szint. Az emberek 90%-ának ebből ezekből az evidenciákból jó esetben 2 van meg...

  • pingvin hetes
    pingvin hetes 6 hónapja +6

    Ilyen szerelők csak a mesében vannak. Akármikor akármelyik szerelőnek szóltam hogy vizsgálja át, mindig csak a kamuzás ment.
    Etessétek a sántát, hogy leszédüljön a járdáról!

    • Marcell Borián
      Marcell Borián 6 hónapja

      Dettó. Kopogott hátul a futóművem, megnézettem mi lehet a gond, mondták, hogy a hosszlengőkar szilentje szarrá van. Nem volt se időm, se pénzem szétbombáztatni a kocsi hátulját. Visszavittem egy év múlva, hogy akkor jöttem, lehet nekiállni, azt mondják ugyanazok az arcok, hogy ááá, jó ez még , nincs olyan rossz állapotban. Mondom kösz szépen srácok, értem én, hogy nincs kedvetek megcsinálni, de elmentek a fenébe.

    • S L
      S L 6 hónapja +2

      Szóltam átvizsgálták , hibát kijavították , 250 ef , hiba maradt, pénz ugrott ,és még nekik áll feljebb,lehet menni a jó istenhez panaszra, ez csak egy pl, nem a videóban szereplő műhelyben volt , de jó lenne már találnom egy lelkiismeretes szakit !Tisztelet a kivételnek !

    • A Béla
      A Béla 6 hónapja +2

      @mig Ez mekkora baromság, te jó ég. Ne általánosíts már, kérlek...

    • mig
      mig 6 hónapja +1

      Az biztos hogy nincs ilyen szerelő Mo.-on.

  • Attila Pallás
    Attila Pallás 6 hónapja +39

    22:35 Milyen elegánsan levágtátok a "szart" szót :D

  • 601 Trabant
    601 Trabant 6 hónapja

    Nálunk ezt a gyújtás beázást sziloplast al orvosolták az ablakmosó fojadék fúvókájánál

  • Dávid Nagy
    Dávid Nagy 6 hónapja +4

    Nálam a Suzukinál is van egy pici olaj és hűtővízfogyás ennek mértéke állandó és olyan minimális a következő tulajnak akkor lesz ezzel problémája ha 3 évre halassza az olajcserét.
    Viszont a motor és a váltó alulról porszáraz annak ellenére hogy tizenöt éves autóról van szó.

  • SaviumFitness
    SaviumFitness 6 hónapja +4

    Imádom az autószerelőket, találnak bármilyen hibakódot, a megoldás: hát üssük ki, oszt nézzük meg, visszgyön-e. Hát ez hatalmas szakértelem, ezt én is meg tudom csinálni. Ha a hibakód ott van, akkor azt már valami okozta. meg kéne állapítani, hogy mi, nem pedig még 1000 km-t elsétáltatni vele. Ezért nem ér semmit az autóvásárlás előtti "átvizsgáltatás" sem, soha, egyetlen autószerelő nem mondott olyat, amit egy laikus ne látna az autón. Minden olyan hibát, amit valóban autószerelő látna, arra a válasz: ezt csak akkor látnánk, ha átmosnánk a motort, ha szétszednénk a motort, ha majd visszajön a hibakód 1000 km után stb.. Kössz a nagy semmit :)

    • B.i.L B.i.L
      B.i.L B.i.L 6 hónapja

      SaviumFitness hibakód tárolásra : nekem konkrétan kiírta a műszer,hogy a hátsó lámpa izzó mikor égett ki - gondoltam megosztom😇

    • marco6927
      marco6927 6 hónapja

      @Marcell Boros ebből már látom milyen értelmi szinten vagy..... Világ okosa. További szép napot. Azért a hajaddal csinálj valamit, mert így elég népművészeti cserép edény kinézeted van. De legalább tükrözi az értelmi szintedet is.

    • marco6927
      marco6927 6 hónapja

      @Marcell Boros szerintem olvasd el amit ezelőtt írtál, és azt is amit arra reagáltam. Az hogy szerinted kizárt, nem azt jelenti, hogy úgy is van. Az hogy SW honnan és milyen van, azt elég ha én tudom. Én tényt írtam.... Vitatkozni és magyarázni meg nincs kedvem....

    • RosszJelszo
      RosszJelszo 6 hónapja

      @SaviumFitness Ezekhez a dolgokhoz megfelelő társadalom is kell(ene). Megnézném, hányan viszik vissza ténylegesen a szervizbe újra-ellenőriztetni a hibatárolót... Beviszik átvizsgálásra+olajcserére, kiderül pár turpisság a hibatárolóból. Törölték, hozza vissza, hogy valóban él-e még a hiba. Tulaj: gyorsul, lassul, fűt-zenél-világít, eddig semmi bajom se volt, minek vigyem vissza? Hogy kiderüljön egy X 1000Ft-os hiba? Jóvan'az úgy, majd ha megáll, hívok trélert vagy jól eladom majd gyorsban. Eme véleményem a manapság az utakon futó, ránézésre is szerviz-igényes vagy már lerobbant és az út szélén álló vagy már eleve tréleren utazó kocsik nagy számából következik, de ez csak szubjektív vélemény. Jah Budapest.

    • A Béla
      A Béla 6 hónapja +1

      @gumicsont Nem, itt nincsenek böngészési előzmények. Amit ki lehet törölni, azt kitörölted, az aktív hibákat nem tudod törölni. Óraállást adott típustól függően több helyen, modulban is eltárolhatja az autó.